23 Şubat 2015 Pazartesi

DİKİŞTE YARDIMCI ŞABLONLAR...

Merhaba...

Geçtiğimiz günlerde özel bir okuldan öğrencileri için kırk adet mutfak önlüğü ve aşçı şapkası siparişi aldım. Bu miktar ufak çaplı bir seri üretim demekti. Okulda ve okul dönemimdeki atölye stajlarımda uygulanan, seri üretimi kolaylaştırıp standart bir üretim sağlayan şablonları kullanmaya karar verdim. Burada da bu bilgilerimi sizlerle paylaşmak isterim.


CEP ŞABLONU

Eğer farklı bir formu olan (düz cepler için gerekli olmayabilir) bir cep çalışacaksanız zımpara kağıdına yapıştırılmış paysız cep şablonu bu işi fazlasıyla kolaylaştıracaktır. Zımpara, kumaşın kaymasını önler ve standart ölçülerde ceplerimiz olur:)







ÜTÜ ŞABLONU

Ütü şablonu için elimizdeki orta kalınlıktaki bir karton işimizi görecektir. Ben bu iş için çocukların mısır gevreği kutusunu kullandım:)





Çok katlı kesimlerde ölçüde hafif sapmalar meydana gelebilir...
Bunu düzeltmek ütü şablonunun görevidir:)





Başta daha zor ve vakit kaybı gibi görünse de aslında dikerken büyük ölçüde kolaylık sağlıyor. Ayrıca son derece muntazam ve standart bir çalışma sağlıyor...
80 adet bel bandı ve 40 adet boyun bandı için benim kullandığım yöntem budur. Umarım içinden işinize yarayacak şeyler bulursunuz:)

Mutlu bir hafta dilerim...



11 yorum :

  1. Yanıtlar
    1. teşekkür ederim sebnem:) benden de sevgiler...

      Sil
  2. 40 yıl düşünsem zımparadan şablon yapmak aklıma gelmezdi :) aklınıza ve elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) teşekkür ederim oytunla hayat:) sevgiler...

      Sil
  3. Elinize sağlık. Aynı şeyden kırk tane dikmek pek kolay olmasa gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim özlem:) aşama aşama ilerlediğim için ortada hiç bir şey yokmuş gibi oluyor ama birden hepsi bitiveriyor:) bir tane çalışmakla kıyaslanamaz tabii yine de:)

      Sil
  4. Zımpara fikri şahaneymiş, hiç aklıma gelmezdi :) Paylaşımın için teşekkürler :)
    Kolay gelsin, işin çok :))
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında daha çok bu tarz paylaşımlarda bulunmak istiyorum fakat dediğin gibi işim çok:)) ama aralara sıkıştırmakta kararlıyım. benden de sevgiler hülya:)

      Sil
  5. Zımpara fikrine bittim ama ütü şablonu tam bana göre. Bu aralar duck ketenlere sarmış durumdayım bende.
    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikirleri beğenmenize çok sevindim. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Ellerine saglık gercekten süper olmuş arkadasım :) hayran kaldım :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...