27 Nisan 2015 Pazartesi

AŞÇI ŞAPKASI NASIL DİKİLİR?..

Merhaba...

 İstatitiklere bakılınca bu aralar blogumda en çok arama yapılan şey "aşçı şapkası nasıl dikilir?". Hal böyle olunca ayrıntılı bir anlatımı kendime görev bildim:))

Ben de bu işi okulda öğrenmedim. Araştırmalarımı ve kendi yöntemlerimi birleştirerek bu şekilde dikiyorum siparişlerimi. 

Herkesin baş ölçüsüne göre dikemeyeceğime göre de şapkaların arkasını ayarlanabilir yapıyorum.

Aşçı şapkası dikmek için araştırma yaparken yolunuz benim bloguma düşerse umarım bu açıklamalar yeterli olur:)

Herkese mutlu bir hafta dilerim...


Dörde katladığımız kumaşın merkezinden 26 cm ölcerek işaretliyoruz. (yetişkinler için benim standart ölçüm budur.)



Tam bir daire elde ediyoruz ve 7 cm lik bir kısmını rengine uygun bir biyeyle temizliyoruz.

bant kısmı için: baş çevresi+5cm+2cm(dikiş payı) X 14cm lik bir kumaş daha kesiyoruz.




 Şapkamızın tepe kısmının da bant kısmının da tam ortasını buluyoruz.




Biyeyi 2cm geçecek şekilde yaklasık 2 parmak genişliğinde pliler yapıyoruz. Biyenin her iki yanına gelen kısımları yaklaşık 4 parmak boşluk bırakırsanız şapkanın cırt cırtla üst üste binen kısmı çok muntazam görünür. Sadece bu kısmının fotoğrafını çekmemişim:( 
 İlerleyen fotoğraflarda ne demek istediğim daha iyi anlaşılıyor.







Pli kıvırma işini tamamladıktan sonra her iki uçta 2 cm boşluk kalacak şekilde dikiyoruz.






5 cm kestiğimiz 4 cm enindeki cırt cırtları bu şekilde şapkanın bant bölümüne yerleştitip etrafını dikiyoruz.






 Bant kısmını tam ortadan geriye katlayarak yine ucunda 2 cm lik bir boşluk bırakarak dikiyoruz...





Dikmeden bıraktığımız bu boşlukları 1cm dikiş payı olacak şekilde içe kıvırıp iğneliyoruz.






Bandın ucundan başlayarak tıpkı etek kemeri diker gibi 1cm payını içe kıvırarak üstten dikiyoruz.






Bu şekilde gizli bir ayar bölümümüz oluyor.




 Plileri ilk kıvırdığımızda boş bıraktığımız bölüm burada parçalar üst üste bindiği için plilerin devamı gibi görünüyor...




Veee ütüye gitmeye hazır. İşlem basamaklarını anlatırken eksiklerim kaldıysa da görsellerin epey açıklayıcı olduklarını düşünüyorum...
Umarım işinize yarar bilgiler bulabilirsiniz:)

13 yorum :

  1. Ancak bu kadar güzel ve açıklamalı anlatılırdı çok faydalı oldu benim için emeğinize sağlık :)) http://gulumsetenhobiduragim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumunuz için teşekkür ederim mehtap:)) işinize yaramasına sevindim. sevgiler...

      Sil
  2. anlatımın harika canım ellerine sağlık çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  3. Gayet anlaşılır ve açıklayıcı olmuş, paylaşımın için teşekkürler :) Şapka da şahane görünüyor, ellerine sağlık :) Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Hülya :) benden de sevgiler...

      Sil
  4. Çok iyi bir şey yapmışsınız.Ben de ilk diktiğimde zorlanmıştım.
    Postunuzu görünce aklıma geldi,arka kısmında 10-15 cm lik kısma kalın lastik de konabilir.Ayar için .
    Sevgiler.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fikir için teşekkür ederim nursel:) benden de sevgiler...

      Sil
  5. Çok güzle olmuş, ellerinize, emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. 1 yasindaki kizim icin hazirlamak istiyorum.Hangi olculerde degisiklik yapmam lazim? cevaplarsaniz sevinirim

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, bloğunuzu çok beğendim. Takip ettiğim bloglar arasında ekledim.
    Ayrıca Sizi kendi bloğuma davet etmek istiyorum. http://kadinmoda4.blogspot.com/
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...